Praktik

I hear your whispers
Break the silence
And it calms me down
Your taste on my lips
Your salty kisses

They say I'm seeking out the danger
That one day you wont let me go
I'll drown, you'll take me down



Idag (igår.. well) så startade min praktik. Var där 14 - 21, så det var en lång dag. Hemma runt 21.30 efter bussresan. Eftersom man är sektretess-belagd så ska jag inte säga så mycket om boendet eller brukarna där, men jag kan säga att jag hade en ganska så trevlig dag och personalen som jag mötte var jättesnäll.

Men just nu är jag på lite blandat humör. Har sagt till flera att jag skulle börja min praktik idag men det är bara Marina som frågar hur det har varit, vad jag gjort och så vidare. Då blev jag glad. Någon bryr sig om hur min dag har varit. Okej, Ange visste att jag hade praktik för vi talades vid när jag just gått av bussen, men hon frågade inte senare men tja, det är väl inte riktigt hennes grej heller. Jag vet att hon bryr sig ändå. Men ibland så vill man höra det, you know?

Det kanske inte alls är så, men ibland känns det som om jag är en sån person som alltid försöker fråga och puffa på lite. "Hur var det på universitet idag?" "Hur gick tentan?" "Men du klarar det!" "Jag tror på dig" etc etc. Försöker vara positiv och se saker från de bra sidorna - ibland iallafall. Jag vet inte... men för mig är det ett tecken på att man bryr sig lite. Är medveten om att alla inte funkar så. Men ibland är det jobbigt när det finns personer man verkligen försöker uppmuntra och alltid frågar hur det gått men man får inget tillbaka. Det gör ont... Även om personen kanske inte menar det så känner jag mig liten och obetydlig för det är så jag funkar...

Well, vilket som. Imorgon (idag...) har jag praktik 15 - 21 så det är sovmorgon, vilket iofs är nice men sen vill jag bara hänga när jag kommer hem och det går ju inte att träffa Ange tidigare eftersom hon slutar 12 och är väl hemma tidigast 12.30 och då vill hon väl äta och sånt... Men ett par dagar nästa vecka ska jag börja 06.00 och jag kan inte påstå att det kommer bli roligare, men det är sådant man måste pröva tycker jag.

Ska väl sova lite antar jag. Är lite trött, lite ledsen, lite nere och lite allmänt värdelös. Men har jag tur så känns det bättre när jag vaknat.



Kommentarer
Postat av: Jozza

Hej tjejen!

Fick veta av Ange i tisdags att du fått praktik, det är ju jättebra:)

Hoppas det går bra för dig, kan nog bli tufft me tidiga mornar men det fixar du säker om du bara ger dig fan på det.

Hoppas vi ses nästa gång jag är och hälsar på så du kan få berätta lite om hur det är och hur det går.

Många Pussar och Kramar

2010-10-28 @ 18:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0