Kämpa?

I believe your most attractive features are your heart and soul
I believe that family is worth more than money or gold
I believe the struggle for financial freedom is unfair
I believe the only ones who disagree are millionaires



Ja, jag vet. Jag borde verkligen sova. Jag ska, jag ska. Kände bara för att skriva ett par rader innan jag smyger iväg till sängen och sover.

Idag (igår..) var jag med massa vänner till Boda Borg, och det var jättekul! Vi var kanske lite fail, men va fanken, det var roligt som den och det är väl huvudsaken I think? Mycket trevligt att göra saker med vänner, och lite ovanligt att göra saker i en större grupp. Synd att det ofta är så svårt att orda med alla, annars vore saker som det roligt att göra oftare.

Har pratat en del med Leia denna kväll. Hon är så snäll, min misse. Lyssnar och svarar ibland. Och det är ett bra sätt för mig att rensa huvudet lite. Funderade på om vissa saker är värda att kämpa för. Och då inte om det är tillräckligt värdefullt eller ej. Mera såhär... Det finns något jag verkligen vill kämpa för, men det känns som om slaget redan är förlorat. Ska man då fortsätta ändå, trots att det känns som om om man förlorar vad man än gör? Är inte det egentligen bara självplågeri? Egentligen är jag väl inte en person som ger upp - för jag är så förbannat envis - men ibland så vill man inte slåss i motvind hela tiden. Nej, jag vet. Det här makes no sense. Kanske för att jag leker med liknelser och metaforer och sådant.

Om man går efter känslor - jag vill kämpa för jag vill vinna, men samtidigt orkar jag inte med att kämpa och ta en förlust. Jag är lite fail på det viset. Det hade känts lite bättre om det inte kändes som om jag inte ens har en liten chans att vinna. Well, I knew that. Borde jag kämpa ändå, en fight som nog kommer slå tillbaka på mig många gånger om? Kanske borde värna om migsjälv och inte slåss, men... Ah, jag känner migsjälv för bra. Det blir nog så att jag försöker ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0